این شهر عمودی ۱۸۰طبقه ای میتواند آینده آسمان خراش ها باشد برگرفته شده‌ از LiveTech.blog.ir - هرگونه
تکنولوژی
نويسندگان

تا قبل از قرن شانزدهم،هنرمندان آینده این شهرها را پیش بینی کرده بودند،جدید ترین مثال "پیتر بروجل"بود با نقاشی ای که با رنگ روغنی بود؛"برج بابل".در دهه ی اخیر معماران شروع به واقعی ساختن آن کردند. 

لوکا کروسی از معماران ایتالیایی یک شهر عمودی را برای امارات متحده عربی طراحی کرده اند که بیش از ۲۵هزار نفر می توانند در این آسمان خراش ۱۸۰ طبقه ای زندگی کنند. 

این ساختمان غول پیکر 180 طبقه ای در محدوده خلیج همیشه فارس قرار خواهد گرفت. این طرح طبقاتی شامل مراکز درمانی و مدیتیشن،باشگاه و اتاقهای لوکس و زیبا میباشد که ساکنین آن می توانند با پل یا بالگرد به این شهر عمودی دسترسی داشتها باشند. 

سرپرست معماران؛ لوکا کروسی به tech insider گفت که شهر عمودی او با جاگذاری و درج ۲۰هزار متر مربع فضای  سبز در این شهر عمودی ؛ دیدگاه مردم نسبت به آسمان خراش ها عوض خواهد شد.کروسی اذعان میکند "بزرگترین نکته  درباره زندگی در این شهر عمودی و وجه تمایز ان با سایر اسمان خراشها این است که این شهر با عناصر و المانهای طبیعی گره خورده است.

کروسی می گوید یک ساختار مستقل را طراحی کرده است،پنل های خورشیدی آن از شیشه های فتو ولتائیک است که می تواند برق و آب تازه را برای تمام ساختمان ها فراهم کند،این ساختمان ها آلودگی ناشی از کربن دی اکسید را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.

 چون این شهرها به صورت عمودی قد کشیده اند؛ آلودگی های محیطی را کاهش می دهند، از طرفی هم بعلت طراحی بهینه و اصولی زمین های کشاورزی در ساختمان های عمودی؛ حاصلخیزی این زمین ها ۷۵ مرتبه بیشتر از کشاورزی سنتی خواهد بود.

 

کروسی میگوید تیم او الان در این زمینه تمرکز دارد که علی رغم عادت هزار ساله تمدن های برای شهرنشینی زمینی و عرضی؛ چگونه یک جامعه را در یک شهر عمودی جای دهد! وی میگوید" این شهر عمودی را طوری بنا کرده ایم که قابلیت پیشرفت ؛مانند یک جامعه را خواهد داشت؛امیدوارم در دهه ی بعدی شاهد ساخت یک شهر عمودی باشیم".

 

آنچه که شما مطالعه نمودید کاملا یک طرح اولیه از یک پروژه عظیم با نام vertical-city  است.اینکه چقدر  این طرح با واقعیت نزدیک است و چقدر میتواند مشکل ازدحام و شلوغی جوامعی چون چین؛ هند و حتی تهران را حل کند؛ محل بحث و گفتگو است.براستی ایت چنین پروژه های لوکسی؛ صرفه اقتصادی خواهند داشت؟



برگرفته شده‌ از LiveTech.blog.ir - هرگونه کپی برداری بدون هماهنگی کتبی با مدیریت سایت لایـوتـک شرعـا حرام است و به هیچ عنوان مورد رضایت صاحب اثر نمیباشد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • اسپرت اریو
  • اپشن اریو z300
  • کادو تولد

  • تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تکنولژی و آدرس tknonew.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آیا ازمطالب وبلاگ راضی هستین؟